Söndag 11 november, 2012 Prickly Bay, Grenada
Trip: 0 nm Totalt:7940 nm
Seglingssäsongen närmar sig här i
Karibien. Orkansäsongen närmar sig slutet och allt fler båtar sjösätts i vår
marina. Båtarna som legat i sjön tas upp och bottenmålas av marinans duktiga
personal och sjösätts igen efter någon dag.
När matförråden sinar går vi upp
till vägkorsningen, genast stannar några minibussar fulla med folk och plockar
upp oss, iväg till affärscentrat för några få dollar. Julgranarna står redan
uppställda i gångarna! De känns malplacerade i värmen! När kundvagnen är bräddfull
tar vi taxi tillbaks hem till dörren och taxichauffören hjälper till att bära
in maten.
Sunday
11 November, 2012 Prickly Bay,
Grenada
Trip: 0 nm Total: 7940 nm
Unluckily we have got problems with our engine. During test running the engine went up in very high revs and couldn’t been stopped! A very unpleasant situation! What to do? Shut off fuel line stopped the engine finally. We could breathe normally again! Our engine guru Tommy in Gothenburg was called via cell phone and his diagnosis was that the regulator arm of the injection pump is jammed ín fully open position. Now we are waiting for the mechanics who promised to come, but have not shown up so far.
Trip: 0 nm Totalt:7940 nm
Entrén till marinan / The marina entrance |
Solen strålar mellan de korta
regnskurarna. Värmen är tryckande, +32°C och hög fuktighet, men vi
börjar vänja oss. Texten på kaptens T-shirt speglar situationen. Massor med
jobb på båten, dyra båttillbehörsaffärer och mekaniker som inte dyker upp som
avtalat.
Kaptens T-shirt speglar situationen Captains T-shirt reflects the situation |
Lunch intar vi ofta på
restaurangen ”De Big Fish” alldeles utanför marinan vid vattenbrynet med
palmernas rasslande och en svalkande havsvind. Skönt att bara njuta av utsikten
över viken med alla ankarliggare och avkopplande båtprat med bordsgrannarna.
Vår restaurang / Our restaurant |
Vi har bytt till ett annat
lägenhetshotell lite längre bort, men inom cykelavstånd. Utanför går getter och bräker och på natten
håller syrsorna konsert. Den dagliga cykelturen
till marinan i det första gryningsljuset går genom ett folktomt industriområde.
Vi känner oss trygga, för vid varje företag sitter en vakt i grindstugan som
hälsar glatt när vi passerar. På morgnarna möter vi också hundbilen, en liten
lastbil med hundburar, som åker runt och plockar upp vakthundarna som vaktat
företagen under natten.
Vår senaste investering / Our latest investment |
Propellermålning / Antifouling the prop |
Riggkontroll / Checking the rigg |
Halloween är en stor sak för
amerikaner och engelsmän. Vår restaurang hade givetvis Halloweenkväll med
påbjuden utklädsel. I brist på spökkläder, spökade vi ut oss med vad som stod
till buds.
Halloween |
Det amerikanska
presidentvalskampanjen har vi följt på CNN. Men det var också det enda de
sände, förutom orkanen Sandys härjningar.
Oturligt har vi fått motorproblem.
Vid provkörningen rusade motorn, den rusade med allt högre varvtal och gick
inte att stoppa! En mycket obehaglig situation! Vad göra? Stoppad
bränsletillförsel fick död på motorn till slut. Vi kunde andas ut! Goda råd blev
plötsligt väldigt dyra. Vår motorguru Tommy i Göteborg anlitades via mobiltel
och hans snabbdiagnos var att reglagearmen inne i insprutningspumpen har
fastnat i fullt öppet läge. Nu väntar vi alltså på mekaniker som lovar komma,
men inte dyker upp som avtalat.
Bottenmålning / Antifouling |
Trip: 0 nm Total: 7940 nm
The
sun is shining, just interrupted by short showers. The heat is pressing, +32°C and
high humidity, but we start to get used.
The text on captain’s T-shirt is reflecting the situation. Lot of boat job,
expensive chandleries, and mechanics that don’t show up as agreed.
We
often take our lunch at the waterfront restaurant “De Big Fish” next to the
marina with rattling palm trees and a cool sea breeze. A nice view over the bay
with yachts at anchor and relaxing boat chatting with other cruisers.
We have changed to another apartment hotel a bit
further, but within biking distance. Noisy goats outside and nighttime concert
by crickets. The daily dawn biking tour
to the marina goes through an empty industrial area. However, we feel safe as
every company has a guard man sitting in his hut and greeting us when we pass. We
also meet the “dog truck”, a small truck with a lot of cages, that picks up the
guard dogs every morning.
The Caribbean sailing season comes closer. The
hurricane season comes to an end and more and more yachts are launched at our
marina. Yachts that have passed the hurricane season in the water, are hauled
out for antifouling by the marinas skilled staff and are launched again after a
couple of days.
When we are out of provisions we walk up to the
roundabout, immediately some minivans crowded with people stop and pick us up.
Away to the shopping mall for some few dollars. Christmas trees are already
standing in the alleys. A strange sight in the heat! When the cart is
overloaded we take a taxi back to our home and the driver helps unload the
stuff.
Halloween is a great holiday in US and UK. Of course
our restaurant had a Halloween costume night. We did not have any spooky
clothing so we created our own version.
CNN kept us updated with the American presidental
election campaign. That was the only content of CNN besides hurricane Sandy’s rampage.
Unluckily we have got problems with our engine. During test running the engine went up in very high revs and couldn’t been stopped! A very unpleasant situation! What to do? Shut off fuel line stopped the engine finally. We could breathe normally again! Our engine guru Tommy in Gothenburg was called via cell phone and his diagnosis was that the regulator arm of the injection pump is jammed ín fully open position. Now we are waiting for the mechanics who promised to come, but have not shown up so far.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar